OLÇAR: Çiniciler Çarşısını, Kütahya'nın Vitrini Yapmaya Çalışıyoruz

Spor 08.11.2021 - 12:54, Güncelleme: 13.11.2023 - 06:33 2823+ kez okundu.

Çiniciler Çarşısı yönetimi hem çalışmaları hakkında bilgi vermek hem de yaşanan olumsuzluklar hakkında bilgilendirmede bulunmak için basın toplantısı düzenledi. Fatma Nida OLÇAR Başkanlığında 7 Ağustos 2021 tarihinde oluşan Çiniciler Çarşısı Yönetim Kurulu şu şekilde; Çetin KIRBIYIKOĞLU ve Süleyman KAYMAK yönetim kurulu başkan yardımcıları; Yönetim Kurulu üyeleri ise Ali KAHRAMAN, Kadir YAVAŞ, Ali İhsan ÖREN, Hakkı VURAN, Süleyman AKALIN'dan oluşmaktadır.   Çiniciler Çarşısı Yönetim Kurulu Başkanı Fatma Nida OLÇAR: "Basın toplantımızı hem bu güne kadar yaptığımız çalışmaları sizlerle paylaşmak, hem de Çiniciler Çarşımızdaki 258 esnaf içinden yaklaşık 21 esnafımızın çeşitli sebeplerle sıkıntılarının olduğunu bunun içinde hem bürokrasi hem de siyasi unsurları kullanarak bizler üzerinden diğer esnaf arkadaşlarımızın haklarını çiğnemeye çalıştıklarını düşündüğünüz için düzenledik. "Çiniciler Çarşısından, 100 Araçlık Çöp ve Hafriyat Çıkartıldı" Bildiğiniz üzere 7 Ağustos 2021 tarihinde yapılan Genel Kurul ile Çiniciler Çarşısı yönetimine arkadaşlarımla seçim ile geldik. Hemen sonrasında Yönetim kurulu olarak hiçbirimiz huzur hakkı yani bedel almadan büyük bir özveriyle kolları sıvadık. Çiniciler çarşısında ticari faaliyetim olmamasına rağmen yönetim kurulu başkanı olarak 258 dükkâna hizmet ediyorum. Videomuzda izlediğiniz üzere çok kısa bir sürede güzel işlere imza attık. Valimiz Sayın Ali Çelik Bey'in talimatıyla çarşı giriş yolları düzenlendi, Belediye Başkanımız Sayın Alim Işık Bey ise Belediyemizin tüm birimlerini seferber ederek önümüzü açtı. Yıllardır kaldırılamayan tır sorunu Şoförler odası başkanımız Sayın İlyas Aslan Bey' in girişimi ile çözüme kavuşarak tur otobüsleri ve ziyaretçi otoparkına çevrildi. Akmayan çeşmemize su verildi, mescidimiz yenilendi,  üzerinde 25 yıllık etiketi bulunan çarşı camları ilk kez silindi.36 bin metre kare alanda kurulan çarşının çatıları ve olukları temizlenerek ortalama 100 araç çöp ve hafriyat atılarak çarşımız yeni yüzüne kavuştu. Ve tüm bu çalışmalar Pandemiden yeni çıkan çarşı esnafımızın cebinden 1 kuruş çıkmadan Kurumlarımız ve sponsorlarımız ile yapıldı. Çiniciler Çarşısı İçin Tur Anlaşmaları Yapıldı Yönetim olarak çok takdir ve teşekkür aldık. Allah'a şükür ilk meyvelerimizi de toplamaya başladık.29 Ekim haftasında Kütahya’dan geçen misafirlerimizin Yoğun ilgisiyle Çiniciler Çarşısı esnafımızın yüzü güldü, çarşı esnafımızın emeğinin karşılığını bulan satışlarımız oldu. Çarşımız için yeni tur anlaşmaları yapıldı. "Haklı ve Dürüst Olmak Şartıyla Eleştirilere Açığız" Bugünlere gelmemizde emeği geçen tüm kurumlarımıza tekrar teşekkür ediyoruz. Biz yönetim kurulu olarak hakkımızı çarşı esnafımıza helal ediyoruz. Bizlerde Şimdi ye kadar aldığımız takdir ve teşekkürleri kabul ettik ve gelecek her eleştiriye de açık olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Ama haklı ve dürüst olmak şartıyla! İstanbul'un Kapalı Çarşısı ne ise ! Çanakkale'nin Aynalı Çarşısı ne ise ! Gaziantep'in Bakırcılar Çarşısı ne ise, burası da Kütahya’nın Çiniciler Çarşısı’ dır !! ÇİNİ SANATÇILARININ VE ÇİNİ ESNAFININDIR !! "Tozlu Çini Ortamlarında, Çoğu Ruhsatı Bulunmayan Börekçi, Pastacı Halkın Sağlığıyla Oynamaktadır" Çarşımızda yaklaşık 1000 kişi istihdam edilmektedir. Kanunen Çarşı Yönetim planında Çiniciler Çarşısı olarak geçmektedir. Yine yapılan son Genel Kurul da oy çokluğu ile sucukçu, tatlıcı, börekçi, matbaacı gibi harici sektörlerin faaliyetlerinin kısıtlanması kararı alınmıştır. İlk etapta tespit edilen harici sektör 21 firmaya yasal tebligat yapılarak Çiniciler çarşısını biz çinicilere bırakmaları istenmiştir. Birçoğunun yasal ruhsatı bulunmadığı gibi tozlu çini ortamında koridorlarda börek, pasta yaparak halk sağlığı ile oynamaktadırlar. Şimdi soruyorum ben gitsem Gıdacılar sitesinin tam ortasına tozlu çamurlu atölye kursam bu uygun olur mu? Gıdacılar yada halk bunu ister mi? "Stokçu, Fincancı Çarşıyı Bedava Depoya Çevirmiş" Yine tebligat gönderdiğimiz milyonlarca cirosu olduğunu ifade eden 2-3 stokçu - fincancı 258 dükkanın hakkına girerek çarşının ortak alanlarına paletler yığarak 2. Çarşıda bulunan küçük esnafımızın ticaretine engel olmakta çarşıyı algısız vergisiz bedava depoya çevirip saltanatı sona erecek korkusuyla da insanları provoke etmektedir. "Tuvaletler Depo Olarak Kullanılıyor" Düşünün adamlar 2. Çarşının tuvaletini kapatıp kendisine depo yapmış! Bunlara artık hayır dediğimiz için de eleştirileceksek, biz bu eleştirilere açığız. Çarşı yönetimi olarak kendi yetkimiz dahilinde üzerimize düşen yasal süreci başlattık. Süreç bundan sonra hukuki çerçevede Resmî Kurumların yetkisi dahilinde yönetilecektir. Burada bulunan Çini üreticisi ve işletmecisi arkadaşlarımızın haklarını sonuna kadar savunacağız. Çiniciler Çarşısında, Çiniciler Olmayacakta Kimler Olacak? Elbette ki çarşıda ki 258 dükkândan birilerinin çıkarlarına ters düşeceğiz. Çünkü çarşının güçlenmesi menfaatleri ile çakışacaktır. Aslı astarı olmayan dedikodularla bizi devletimiz ile esnafımız ile siyasi partilerimiz ile karşı karşıya getirmelerine asla müsaade etmeyeceğiz. Yalan yanlış ifadeler ile orada bulunan çini üreticilerini çıkartacağımız dedikodusuyla kapağında farklı açıklamasında farklı yazıp; arka sayfasına nereye verilmek üzere belli olmayan imzalar toplanmakta. Soruyorum Çiniciler Çarşısında Çiniciler olmayacakta kimler olacak ?? Türkiye Hukuk devletidir mağdur olduğunu düşünen esnafımız alavere dalavere çevirerek değil hakkını hukuken aramalıdır. Çiniciler Çarşısını, Kütahya'nın Vitrini Yapmaya Çalışıyoruz Başlangıçta Hayallerimiz çok büyük dedik … Dedikoduyu bırakın artık bizler bunca yıl sonra Çiniciler Çarşısını ayağa kaldırıp Kütahya'nın vitrini yapmak için çalışıyoruz. Endüstriyel üretimle mücadele eden Kütahya çini üreticileri Çiniciler Çarşısında var olmayacaksa nerede var olacak.?? "Yılda 10Milyon Aracın Geçtiği Kütahya'mızın Durağı Yapmak İstiyoruz" Önümüzdeki günlerde burada Guinness Rekorlar kitabına Kütahya Çinisinin ismini yazdıracağız. Çiniciler Çarşımızın Turizm Bakanlığına bağlanması için çalışmalara başlayacağız. Çarşımıza ait inşaat alanları tespit ettik böylelikle tüm dükkanların neredeyse kendi metre karesi kadar ilave alanı olabilecek. Borcu ile devir aldığımız çarşının veremeyeceğimiz 1 kuruş hesabı yoktur. Biz yılda 10 milyon aracın geçtiği Kütahya’mızı Afyondan sonra 2. durak yapmak İstiyoruz. Önümüzde 1 milyon araç projemiz bulunmakta. Bize yapamadıklarımızın hesabını sorun ama Çiniciler Çarşımıza Engel olmayın! Bu Kütahya‘ya ihanet olur. Medcezir'in Kalkması İçin Çözüm Önerisi Kimse ile kavga etmeden mağdur etmeden Çiniciler Çarşımızı Kütahya’nın vitrini yapmak için çalışıyoruz. Yıllardır tartışma konusu olan Medcezir ‘e kalkması halinde kendilerine, çarşımızın 600 metre karelik restoran alanını 1 yıl ücretsiz vermeyi ve 600 kişi günlük yemek taahhüttünü bizzat verdik. Çiniciler çarşısında faaliyet gösteren gıdacı esnaflarımızla örneğin çiğköfteci, tatlıcı, leblebici olarak çarşıya ve ziyaretçilerine hijyenik hizmet vermeleri  için görüştük. 1000 kişi çalışan çarşıda, tostçuya da ihtiyaç var postacıyı da !  Kabul etmeyip imalathane olarak devam ettikleri için kendilerine tebligat göndermek zorunda kaldık. Katılımınız için teşekkür ediyorum." Dedi.   VURAN: Çini Sanatçısı ve İmalatçısı Arkadaşlarımızın Yanında Olacağız Çarşı esnafı ve Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı VURAN: "Her şeyden önce Çiniciler çarşısında ki tüm esnafımıza adaletli ve eşitiz. Aldığımız ve uygulanan çarşı yönetim kurulu kararlarında örnek olmak adına kendi yönetim kurulumuzdan 2 kişinin Tabelası ve brandası indirilmiş, 2 kişinin dükkanının cephesinde bulunan ortak alandaki malzemeleri kaldırılmış, 1 kişinin paletleri toplatılmış, en son yönetimden 1 kişinin de şikâyet konusu olan tabelasını indirilmek üzere çalışma başlatılmıştır. Burada Çini sanatçıları, mağazaları ve Çini imalatçısı arkadaşlarımızın her zaman yanında olacağız, haklarını arayacağız. Teşekkür ederim." Dedi.   KAHRAMAN: Dedikodularla Yıpratılmayı Hak Etmiyoruz Çarşı Esnafı ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali KAHRAMAN: "Çini Sanatı, Kütahya için büyük bir değerdir. Bu değeri ortaya çıkartacak ve bu büyük camiayı bir araya getirecek kişi ve kuruluşlara ihtiyaç vardır. Biz Nida Hanım Başkanlığında, yönetim kurulu arkadaşlarımızla beraber bu işe baş koyduk. Bizler kurumlarımızın desteğiyle birlikte Kütahya’nın önünü açmak için tüm emeğimizi ortaya koyarak çalışmaya devam ediyoruz. Sadece çiniciler çarşısının değil, Kütahya’da ki bütün Çini seramik ve porselen üreticilerinin desteğini bekliyoruz. Dedikodularla yıpratılmayı hak etmiyoruz. Yapıcı olalım, birlik olalım, çini sanatını ve çiniciler çarsısını hak ettiği yere taşıyalım. Teşekkür ederim" dedi.   YAVAŞ: Yol Ticareti İçin Kavşak Sorunun Çözülmesini Talep Ediyoruz Çarşı esnafı ve Yönetim Kurulu Üyesi Kadir YAVAŞ: "Çarşımızın en büyük eksikliklerinden birisi de yol ticaretinden yeterince faydalanamamasıdır. Kalıcı bir çözüm olarak kavşak sorununun öncelikle giderilmesi için sayın valimiz, sayın belediye başkanımız ve karayollarının desteğini beklemekteyiz. Herkese teşekkür ederiz" dedi. - DORUK

"Çiniciler Çarşısından, 100 Araçlık Çöp ve Hafriyat Çıkartıldı"

Çiniciler Çarşısı İçin Tur Anlaşmaları Yapıldı

"Haklı ve Dürüst Olmak Şartıyla Eleştirilere Açığız"

"Stokçu, Fincancı Çarşıyı Bedava Depoya Çevirmiş"

"Tuvaletler Depo Olarak Kullanılıyor"

Çiniciler Çarşısında, Çiniciler Olmayacakta Kimler Olacak?

Çiniciler Çarşısını, Kütahya'nın Vitrini Yapmaya Çalışıyoruz

"Yılda 10Milyon Aracın Geçtiği Kütahya'mızın Durağı Yapmak İstiyoruz"

Medcezir'in Kalkması İçin Çözüm Önerisi

VURAN: Çini Sanatçısı ve İmalatçısı Arkadaşlarımızın Yanında Olacağız

KAHRAMAN: Dedikodularla Yıpratılmayı Hak Etmiyoruz

YAVAŞ: Yol Ticareti İçin Kavşak Sorunun Çözülmesini Talep Ediyoruz

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve dorukmedya.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.